Kutu Kaplama 2


Kutular arasında teneke kutulardan sonra en sevdiğim, çizme kutuları. Çünkü hem daha kalın, hem de boy olarak pek bir âlâ oluyorlar :)

Bu, bir çizme kutusuydu. İçine doldurulacak bir sürü ıvır zıvırım olduğu için kaplamaya en uygun kutu olarak bunu seçtim.

Malzemeler : 

1 çizme kutusu
İnce kumaş
Silikon tabancası
2 adet mum silikon
Capitone kumaş (veya aynı kalınlıkta bir kumaş)
Renkli kurdele
Yapışkan kağıt

Yapılışı :


-Öncelikle kutuyu zımbalıysa zımbalarını çıkararak, geçirmeliyse geçme yerlerinden ayırıp kutuyu tamamen açın.

-İnce bir kumaşla kutunun dış kısmını, kenarlardan silikon tabancasıyla yapıştırarak kaplayın. Benim kullandığım kutu gibi sizin kutunuz da geçirmeliyse, geçirilecek yerlerden maket bıçağıyla kumaşı kesin. Kumaşı kutuya kaplarken çevresinden en az 4 cm uzun kesmeyi unutmayın. Çünkü bu parçaları içe doğru kıvırıp yapıştıracağız.

-Kutuyu zımba yerlerinden zımbalayarak veya geçme yerlerinden geçirerek kapalı hale getirin. Bu aşamada bir kişi ihtiyaç duyabilirsiniz. Siz kutunun kenarlarındaki 4cmlik parçayı içe kıvırıp yapıştırırken diğer kişi de kutu açılmasın diye tutabilir.

-Kutuyu kapladıktan sonra iç kısmını kenarları çevrilmiş kapitone ile, yine yapıştırarak kaplayın.

-Kapağını, hiç açmadan kumaşınızın rengine uygun bir kağıtla kaplayın. Kağıdı kapağa yapıştırırken kenarlardan 4cm uzun bırakın. Bu parçayı sonra içe kıvırın.

-Kapağın çerçeve kısmını renkli kurdelelerle , silikon tabancası kullanarak yapıştırın. Kapağı dilediğiniz şekilde süsleyin. Ben süslemede deriden yaptığım bir çiçek kullandım. Siz keçe çiçekler, düğmeler, bıncuklar vs. kullanabilirsiniz. 

Ve benim yaptığım gibi içini bir sürü gerekli gereksiz şeyle doldurun :)



GeceButik

3 yorum:

Seynepçe 9 Ekim 2012 20:44  

çok güzel olmuş canım, güle güle kullan. ardiyede beklettiğim kaplanacak bir sürü kutum var. hediye etmek için de güzel fikir :)

bihter 10 Ekim 2012 09:57  

Leyla bloğun hayırlı olsun.Bayıldım.İsmide çok şirin.Kutu kaplamayı çok seviyorum.Ben genelde yapışkanlı kağıtlardan kullanırdım.Basit bi yöntem tabi benimki.Kumaş hiç aklıma gelmedi bunu deneyeceğim.Çok şık olmus.Tekrar hayırlı olsun.
Sevgiler

LeylaK 11 Ekim 2012 02:04  

Seynep - Oooo, beklemezsin :) Teşekkürler

Bihter - Çok teşekkür ederim. Kumaş çok şık oluyor evet :) Teşekkürler.

Yorum Gönder

Gece Butikten mutlu ayrılın.

HOSGELDİN


Leyla'nın Kahve Dükkanı

İZLEYİCİLER

Nurcan Çakır FOTOĞRAF

Kanaviçe

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Antika

Keçe

Beyaziş